На восьмий день після Різдва Свого Іісус Христос, за старозавітнім законом прийняв обрізання, встановлене для всіх немовлят чоловічої статі. Обрізання встановлено в знамення Завіту Бога з праотцем Авраамом і його нащадками. Господь, Творець Закону, прийняв обрізання, являючи приклад неухильного виконання Божественних встановлень і, щоб ніхто згодом не міг засумніватися в тому, що Він був справжньою Людиною, а не носієм примарної плоті. У Новому Завіті обряд обрізання поступився місцем таїнству Хрещення, прообразом якого він є: «У ньому ви і обрізані обрізанням Христовим», – говорив апостол. Разом з обрізанням, прийнятим Господом, як знамення Завіту Бога з людьми, Младенець отримав ім’я Іісус (Спаситель), на знак Свого служіння справі спасіння людини. І зараз на восьмий день після народження православному немовляті священик нарікає його ім’я. Це священнодійство нагадує християнам, що вони вступають в Новий Завіт з Богом.
Святкування Обрізання Господнього починається в IV ст. Зараз це велике свято Православної Церкви. «Обріжемося» і ми від безбожництва і станемо Божими. А то ми скаржимося, нарікаємо, сумуємо, гніваємось, швидкі на зло і нерухомі на добро, доводимо себе до злості і до ганьби у вчинках … І свідомо чи не відаючи того, котимося до смерті. Харчуємося через вузьку пуповину земного, забувши начисто про Бога, про Його всещедрість і милості. Забувши, що крім смертного тіла у нас є безсмертна душа, яка потребує спасіння. Ми зваблені хибним світоглядом, засліплені і перевантажені земною метушнею: догодити тілу стало метою нашого життя. Як обрізати цей прикметник і жити іменником? Як обрізати помилкове звичне і жити завданням спасіння? Як обрізати тваринну спрямованість і харчуватися від Божої всещедрості , яка відкривається нам в Святому Хрещенні? Тільки в Господньому Імені ми сильні і в безпеці. Без Христа ми, за великим рахунком, «ніхто» і «ніщо», а з Ним ми – все.
В цей же день – 14 грудня Церква святкує пам’ять святителя Василія Великого (379г). «Всех Господь обрезание терпит и человеческая прегрешения, яко благ, образует, дает спасение днесь миру, радуется же в вышних и Создателев иерарх и светоносный, Божественный Таинник Христов Василий» – співають на службі в храмі Божому. «Не без причины и не случайно божественный Василий разрешился от тела и преставился от земли к Богу в день Обрезания Иисуса Христа…, т.к. он превозносил обрезание духовное и сам, совлекшись тела, удостоился вознестись ко Христу именно в священный день Обрезания Христова – писав Амфілохій Іконійський, сучасник святителя Василя Великого.
А близький друг святителя Василя Великого святитель Григорій Богослов писав: «Ти один показав нам і життя, рівне вченню, і вчення, рівне життю … Не багатьом дихав ти на землі, але все приніс і віддав в дар Христу: і душу, і тіло, і слово, і руки – о Василь, велика слава Христова, опора ієреєв, опора Істини, яку найбільше нині намагаються розсікти … Ти вивчив всі глибини Духа і всю земну мудрість. Ти був «живою жертвою». Будемо ж
славити Христа, слухати Святу Церкву і її отців, опору Істини Христової, щоб цю істину не розділили в нашому православному народі!
Тривають Святки і після свята Обрізання Господнього. Тривають ще три дні ці Святі дні, дні радості, дні справ милосердя. Дні миру.
«Слава в вишніх Богу, на землі мир, в людях благовоління» – так повинно бути у всіх християнських народів.
Протоієрей Євгеній Назаренко.
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Просмотров (61)